De volgende stappen

DIT MAG JE VERWACHTEN
Van offerte naar installatie
Wat fijn dat je hebt gekozen voor een energie-oplossing van D’Ieteren Energy. Met de bevestiging van je offerte zijn we klaar om samen aan de slag te gaan.
We begeleiden je stap voor stap. Zo weet je precies wat je mag verwachten, en wanneer. Transparant, duidelijk, betrouwbaar en met oog voor kwaliteit.
Benieuwd hoe het nu verder gaat? Hieronder vind je een overzicht van het volledige traject.
Stap 1: Offerte bevestigd
Proficiat met je aankoop!
De vertegenwoordiger bezorgt je offerte aan onze binnendienst.
Je ontvangt automatisch meteen de bestelbevestiging per mail.
Stap 2: Je dossier
Onze technische dienst controleert je offerte.
Wanneer we informatie tekort komen zal de vertegenwoordiger hierover met jou contact opnemen.
Indien er een voorbezoek nodig is zal dit samen met jou ingepland worden.
Deze fase kan enkele weken in beslag nemen. We vragen je geduldig af te wachten.
Stap 3: Technische dienst
Wanneer de vertegenwoordiger met jou het legplan heeft besproken, kan onze technische dienst meteen verder met je dossier.
Indien er nog geen legplan werd besproken zal onze technische dienst je een voorstel voor het legplan bezorgen.
Stap 4: Aankoop
Indien de materialen voor je installatie niet voorradig zijn, worden deze besteld door onze aankoopdienst.
De meeste materialen hebben wij steeds voorradig in onze magazijnen.
Stap 5: Planning
Onze collega van de planning zal je telefonisch
of per mail een plaatsingsdatum voorstellen voor het dakwerk, en een datum voor de elektrische werken. We proberen dit steeds op dezelfde dag te plannen, dit is niet altijd mogelijk.
Stap 6: Plaatsing
Onze ploeg komt langs voor het plaatsen van de panelen. De duur van de plaatsing hangt voornamelijk af van de grootte van de installatie en/of het type dak. Bij te slecht weer zal je gecontacteerd worden om een nieuwe datum te plannen.
Onze elektricien komt langs om je omvormer en/of batterij te installeren.
We proberen dit steeds op dezelfde dag in te plannen, echter is dit niet altijd mogelijk.
Stap 7: Monitoring
Onze elektricien maakt je persoonlijke account aan voor de monitoring en helpt je bij het installeren van de app. Op deze manier kan je jouw geproduceerde energie en/of opslag opvolgen.
Heb je hierover nog vragen? Contacteer onze Customer Service via hello@dieterenenergy.be
Stap 8: Facturatie
Wanneer je installatie geplaatst is zal je je factuur ontvangen. Wij vragen je de factuur te betalen zodra je deze ontvangt.
Stap 9: Keuring
Wij geven je keuring door aan de keuringsmaatschappij. Zij zullen je zelf contacteren om samen een datum te plannen wanneer de keuring mag doorgaan.
In het geval van een afkeuring plannen wij een interventie en bekijken we wat er moet aangepast worden.
Stap 10: Netbeheerder
Na de keuring brengen wij voor jou de melding bij Fluvius in orde. Na de aanmelding ontvang je een mail van Fluvius. Het is essentieel dat je via deze e-mail je aanmelding bevestigt.
Nadien ontvang je van ons een eindmail met alle nodige informatie over je project.
Wat jij moet doen?
- Neem deze stappen goed door.
- Bevestig je aanmelding bij Fluvius!
Heb je een andere netbeheerder dan Fluvius?
Geen probleem. In dat geval nemen we persoonlijk contact met je op om de volgende stappen met je te bespreken.
Hoe kunnen we je helpen?
Zelf oplossen
De snelste oplossing
Vind snel je antwoord in ons helpcenter. Bespaar tijd en regel het eenvoudig zelf.
Livechat
Reactie binnen enkele minuten
Stel je vraag in onze livechat. We helpen je snel op weg met een antwoord of oplossing.
Mail
Reactie binnen 3 werkdagen
Contacteer ons via het contactformulier en wij maken een ticket voor je aan.